Gister bij de Bruna Batman gekocht!
Dit is de allereerste keer dat ik zelf een Batman nummer koop. Ik heb enkele oude boekies thuis liggen, maar het boeide me nooit.
Batman vond ik alleen leuk in de eerste twee films, maar dat had meer te doen met Tim Burton.
Maar dat is nu anders, wat een gave comic!
JP heeft wijs gedaan deze te vertalen, anders had ik 'm waarschijnlijk nooit gekocht. Mysteries! zo ken ik Batman weer! De comic krijg ook zo veel meer diepte door de vele cameo's, reverenties naar andere DC karakters en herkenbare achtergronden. Het enig minpunt is dat ik nu ongeveer 6 weken moet wachten voor het nieuwe deel.
Jim leverd oogstrelend werk met veel detail af, gaaf! En Loeb begint het verhaal meteen goed! De Bat in serieuze problemen. En meteen al 4 supertypes die het verhaal verblijden met hun opkomst!
Dat bewijst maar weer eens dat ik niet zo'n doorgewinterde striplezer ben tot ik op de laatste pagina het 'audiocommentaar' las van Lee
Alle punten die hij aanstipte had ik overheen gelezen. Behalve de bloempjesarmband bij Catwoman, dat viel me meteen op en dacht ik aan Ivy. Maar wat een leuke comic. Ik had 'm in een adem uitgelezen, nog voordat ik van Amsterdam Utrecht berijkte. [img]biggrin.gif[/img]
Ik vind het trouwens goed dat Lee op de details let. Ivy heeft een veel 'voller' borstpartij en staat er verleiderlijker bij dan Catwoman, die wat slanker van sluwer is. Dat is natuurlijk de verschillende aard en doen van de karakters.
Ivy si een verleidster, Catwoman een inbrekster.
Dat vind ik goed, er zijn al zoveel comics waar de vrouwen allemaal hetzelfde eruit zien, zelfde proporties en houdingen. Denk maar aan Liefeld, Turner, zij kunnen gewoon niet anders een vrouw tekenen. Hoera voor Lee!
Btw, Ik ben nog steeds van mening dat Catwoman geen partij is voor Black Cat. Ze zal het verliest het aan alle kanten. Hoewel ze allebij wel veel overeenkomsten hebben [img]graemlins/hmmm.gif[/img]